RSS
A A A
PIW BĘDZIN
To jest wersja archiwalna z dnia 25.05.2016, zobacz aktualną wersję tej strony.
Zmiany wprowadzono z powodu: poprawki w treści

Regulamin organizacyjny

REGULAMIN ORGANIZACYJNY
POWIATOWEGO INSPEKTORATU WETERYNARII W BĘDZINIE

ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1. Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Będzinie działa, w szczególności na podstawie:
1) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. o Inspekcji Weterynaryjnej (j. t. Dz. U. z 2015, poz. 1482);
2) zarządzenia nr 1 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie organizacji wojewódzkich, powiatowych i granicznych inspektoratów weterynarii (Dz. Urz. Min. Rol. I Roz. Wsi Nr 3, poz. 3 z późn. zm.);
3) Statutu Powiatowego Inspektoratu weterynarii w Będzinie nadanego uchwałą Nr V/38/99 rady Powiatu Będzińskiego z dnia 25 lutego 1999 r.;
4) niniejszego regulaminu;
5) przepisów odrębnych.

§ 2. 1. Regulamin organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Będzinie, zwany dalej "regulaminem" określa szczegółową organizację i tryb pracy Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Będzinie oraz szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych i stanowisk wchodzących w skład tego Inspektoratu.
2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1) Powiecie – należy przez to rozumieć obszar działania Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w obejmujący powiat będziński i powiaty grodzkie: Dąbrowa Górnicza i Sosnowiec;
2) Powiatowym Inspektoracie - należy przez to rozumieć Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Będzinie;
3) Powiatowym Lekarzu Weterynarii - należy przez to rozumieć Powiatowego Lekarza Weterynarii w Będzinie;
4) Zastępcy Powiatowego Lekarza Weterynarii – należy przez to rozumieć Zastępcę Powiatowego Lekarza Weterynarii w Będzinie;
5) komórce organizacyjnej – należy przez to rozumieć: zespół, pracownię oraz samodzielne stanowisko pracy;
6) Kierowniku – należy przez to rozumieć osobę kierującą komórką organizacyjną wymienioną w § 10 w pkt 1 niniejszego regulaminu;
7) urzędowych wyznaczonych lekarzach weterynarii – należy przez to rozumieć lekarzy weterynarii niebędących pracownikami Inspekcji Weterynaryjnej, wyznaczonych decyzją administracyjną przez Powiatowego Lekarza Weterynarii do wykonywania czynności Inspekcji Weterynaryjnej;
8) terenowe pracownie wytrawiania – należy przez to rozumieć terenowe pracownie badania mięsa na włośnie metodą wytrawiania;
9) kontroli zewnętrznej – należy przez to rozumieć kontrolę przeprowadzaną przez organy zewnętrzne w Inspektoracie;
10) kontroli wewnętrznej – należy przez to rozumieć kontrolę przeprowadzaną przez Powiatowego Lekarza Weterynarii obejmującą ogół czynności, których celem jest zapewnienie realizacji ustawowych zadań;
11) ocenie działalności Inspekcji weterynaryjnej – należy przez to rozumieć audyt, o którym mowa w art. 4 ust. 6 rozporządzenia (WE) nr 882/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie kontroli urzędowych przeprowadzanych w celu sprawdzenia zgodności z prawem paszowym i żywnościowym oraz regułami dotyczącymi zdrowia zwierząt i dobrostanu zwierząt (Dz. Urz. UE L 165 z 29.04.2004, str. 1).

ROZDZIAŁ II
ZADANIA POWIATOWEGO LEKARZA WETERYNARII

§ 3. Powiatowym Inspektoratem kieruje Powiatowy Lekarz Weterynarii.

§ 4. Powiatowy Inspektorat wchodzi w skład niezespolonej administracji rządowej, jest aparatem pomocniczym Powiatowego Lekarza Weterynarii zapewniającym obsługę realizacji zadań wynikających z obowiązujących przepisów prawa i jest dysponentem środków budżetowych trzeciego stopnia.

§ 5. Do wyłącznej kompetencji Powiatowego Lekarza Weterynarii należy:
1) udzielanie pracownikom Powiatowego Inspektoratu pisemnych upoważnień do podejmowania określonych czynności w jego imieniu, wraz z określeniem przedmiotowego zakresu upoważnienia;
2) udzielanie pełnomocnictw do reprezentowania Powiatowego Lekarza Weterynarii w postępowaniu przed organami państwowymi i sądami;
3) podejmowanie decyzji o skierowaniu prywatnie praktykującego lekarza weterynarii do wykonywania na obszarze nadzorowanego powiatu czynności koniecznych do likwidacji zagrożenia epizootycznego lub zagrożenia bezpieczeństwa produktów pochodzenia zwierzęcego w przypadku, gdy jest to niezbędne ze względu na ochronę zdrowia publicznego albo dla zabezpieczenia gospodarki narodowej przed poważnymi stratami,
4) akceptacji planów kontroli przygotowanych przez właściwe komórki organizacyjne powiatowego inspektoratu oraz przedstawienie planu urzędowych kontroli do Śląskiego Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii.

§ 6. 1. Powiatowy Lekarz Weterynarii realizuje zadania wynikające z ustawy o służbie cywilnej, w tym:
1) wykonuje zadania dyrektora generalnego w Powiatowym Inspektoracie;
2) dokonuje czynności z zakresu prawa pracy wobec członków korpusu służby cywilnej w Powiatowym Inspektoracie, chyba że ustawa stanowi inaczej;
2. Powiatowy Lekarz Weterynarii wykonuje czynności z zakresu prawa pracy w stosunku dla pozostałych pracowników nie będących członkami służby cywilnej;

§ 7. Powiatowy Lekarz Weterynarii w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Powiatowego Inspektoratu oraz właściwej organizacji pracy:
1) wydaje akty prawa wewnętrznego;
2) realizuje politykę kadrową, a także dba o należyty dobór pracowników Powiatowego Inspektoratu oraz podnoszenie ich kwalifikacji i skuteczność pracy;
3) gospodaruje środkami na wynagrodzenia pracowników Powiatowego Inspektoratu oraz innymi funduszami będącymi w jego dyspozycji, w granicach ustalonych w budżecie;
4) reprezentuje Powiatowy Inspektorat na zewnątrz oraz składa oświadczenia woli dotyczące jego funkcjonowania i gospodarowania jego mieniem;
5) wykonuje inne zadania określone w przepisach odrębnych, w szczególności z zakresu obrony narodowej, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego, ochrony przeciwpożarowej, ochrony informacji niejawnych, ochrony danych osobowych, finansów publicznych, zamówień publicznych,
6) udziela pełnomocnictw,
7) działając jako organ administracji, zgodnie z art. 268a kodeksu postepowania administracyjnego wyznacza osoby do podpisywania w jego imieniu decyzji, postanowień i innych pism.  

ROZDZIAŁ III                                                                                                                           STRUKTURA ORGANIZACYJNE POWIATOWEGO INSPEKTORATU

§ 8. 1. W skład Powiatowego Inspektoratu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Zespół ds. zdrowia i ochrony zwierząt.
W skład zespołu wchodzą stanowiska ds.:
a) zdrowia zwierząt i zwalczania chorób zakaźnych zwierząt,
b) ochrony zwierząt i kontroli wymogów wzajemnej zgodności;
2) Zespół ds. bezpieczeństwa żywności;
3) Zespół ds. pasz i utylizacji;
4) Zespół ds. finansowo-księgowych;
5) Samodzielne stanowisko ds. obsługi prawnej;
6) Pracownia badania mięsa na obecność włośni.
2. Schemat organizacyjny Powiatowego Inspektoratu stanowi załącznik nr 1.
3. Wykaz symboli z jednolitego rzeczowego wykazu akt w Powiatowym Inspektoracie stanowi załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu.

ROZDZIAŁIV                                                                                                                                                          ZASADY KIEROWANIA PRACĄ POWIATOWEGO INSPEKTORATU

§ 9. 1. W czasie nieobecności lub nieobsadzenia stanowiska Powiatowego Lekarza Weterynarii lub czasowej niemożności wykonywania przez niego obowiązków, działalnością Powiatowego Inspektoratu kieruje Zastępca Powiatowego Lekarza Weterynarii.
2. W czasie nieobecności lub nieobsadzenia stanowiska Powiatowego Lekarza Weterynarii i jego Zastępcy lub czasowej niemożności wykonywania przez nich obowiązków, działalnością Powiatowego Inspektoratu kieruje osoba upoważniona pisemnie przez Powiatowego Lekarza Weterynarii.
3. Powiatowemu Lekarzowi Weterynarii bezpośrednio podlegają :
1) Zespół ds. bezpieczeństwa żywności;
2) zespół ds. pasz i utylizacji;
3) zespół ds. finansowo – księgowych;
4) Samodzielne stanowisko ds. obsługi prawnej.
4. Zastępcy Powiatowego Lekarza Weterynarii bezpośrednio podlegają następujące komórki organizacyjne:
1) Zespół ds. zdrowia i ochrony zwierząt;
2) Pracownia badania mięsa na obecność włośni.

§ 10. 1. Komórkami organizacyjnymi, z wyłączeniem samodzielnych stanowisk pracy kierują kierownicy.
2. W zespole do spraw zdrowia i ochrony zwierząt, w zespole do spraw bezpieczeństwa żywności, w zespole ds. pasz i utylizacji kierownikiem może być wyłącznie starszy inspektor weterynaryjny, a w razie jego braku inspektor weterynaryjny lub inspektor, natomiast w zespole ds. finansowo - księgowych główny księgowy.

§ 11. 1. Kierownicy odpowiadają za:
1) należyte zorganizowanie pracy kierowanych przez nich komórek organizacyjnych i zapoznanie podległych pracowników z obowiązującymi przepisami prawa powszechnie obowiązującego i wewnętrznego oraz jego przestrzeganie;
2) terminowe załatwianie spraw;
3) porządek i dyscyplinę pracy;
4) merytoryczną i formalno-prawną poprawność załatwianych spraw.
2. Kierownicy dokonują podziału zadań dla poszczególnych pracowników kierowanych przez nich komórek organizacyjnych oraz ustalają na piśmie propozycje zakresów obowiązków, które przedkładają Powiatowemu Lekarzowi Weterynarii do zatwierdzenia.

ROZDZIAŁ V
ZASADY PODPISYWANIA PISM W POWIATOWYM INSPEKTORACIE                                              

§ 12. 1. Projekty pism, dokumentów, umów, porozumień, decyzji administracyjnych i aktów prawnych wydawanych przez Powiatowego Lekarza Weterynarii opracowuje właściwa komórka organizacyjna, z której zakresem działania związane jest pismo, akt prawny, dokument, porozumienie, decyzja administracyjna.
2. Projekty aktów prawa wewnętrznego winny być przygotowane ze szczególną starannością oraz odpowiadać zasadom techniki prawodawczej.
3. Projekty aktów prawa wewnętrznego, umów, porozumień oraz pism procesowych, powinny być parafowane przez:
1) pracownika zajmującego się sprawą;
2) kierownika komórki organizacyjnej, z którego zakresem działania związany jest dokument;
3) głównego księgowego - w przypadku, gdy treść dokumentu dotyczy budżetu lub ma powodować skutki finansowe;
4) radcę prawnego pod względem formalnoprawnym i redakcyjnym.
4. Projekty innych pism i dokumentów powinny być parafowane przez:
1) pracownika zajmującego się sprawą,
2) kierownika komórki organizacyjnej, z którego zakresem działania związany jest dokument;
3) głównego księgowego - w przypadku, gdy treść pisma lub dokumentu dotyczy budżetu lub ma powodować skutki finansowe.
5. Podpisujący i parafujący pisma odpowiadają za ich merytoryczną treść, formę, a także za zgodność z przepisami prawa oraz z interesem publicznym.     

§ 13. Pracownicy Powiatowego Inspektoratu podpisują pisma, decyzje (w tym decyzje administracyjne) i inne dokumenty w sprawach, do załatwienia, których zostali pisemnie upoważnieni przez Powiatowego Lekarza Weterynarii.

§ 14. Przelewy, czeki i inne dokumenty obrotu pieniężnego i materiałowego, jak również inne dokumenty o charakterze rozliczeniowym, stanowiącym podstawę do otrzymania lub wydatkowania środków pieniężnych Inspektoratu podpisują:
1) Powiatowy Lekarz Weterynarii lub jego zastępca lub osoba, o której mowa w § 9 ust 2, oraz
2) Główny Księgowy lub jego zastępca albo inny pracownik zastępujący Głównego Księgowego w czasie jego nieobecności, pisemnie upoważniony przez Powiatowego Lekarza Weterynarii.                                           

ROZDZIAŁ VI
SZCZEGÓŁOWE ZAKRESY DZIAŁANIA KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH

§ 15. Do zakresu działania Zespołu ds. zdrowia i ochrony zwierząt należy prowadzenie spraw wynikających z przepisów o ochronie zwierząt, ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt, przepisów o rejestracji i identyfikacji zwierząt, przepisów o weterynaryjnej kontroli w handlu oraz przepisów o wzajemnej zgodności, a także zadań wynikających z ustawy o zarządzaniu kryzysowym, a w szczególności w zakresie :
1) Ustalanie ogólnych kierunków działania i szczególnych zasad postępowania w zakresie:
a) kontroli i zwalczania chorób zakaźnych zwierząt, w tym zapobiegania ich wystąpieniu, wykrywania i likwidowania,
b) monitorowania chorób odzwierzęcych oraz odzwierzęcych czynników chorobotwórczych,
c) kontroli przestrzegania wymagań weterynaryjnych przez podmioty podejmujące lub prowadzące działalność związaną ze zwierzętami (działalność nadzorowaną) oraz kontroli zwierząt wprowadzanych na rynek, przemieszczanych lub przeznaczonych do handlu,
d) kontroli przesyłek zwierząt w miejscu przeznaczenia,
e) stosowania u zwierząt substancji o działaniu hormonalnym, tyreostatycznym i beta-agonistycznym;
2) realizacja programów i planów monitorowania zakażeń zwierząt, chorób odzwierzęcych i odzwierzęcych czynników chorobotwórczych oraz związanej z nimi oporności na środki przeciwdrobnoustrojowe u zwierząt;
3) informowanie o ryzyku w celu zapewnienia wysokiego poziomu ochrony zdrowia i życia ludzi i zwierząt, na podstawie analiz i ocen sytuacji epizootycznej;
4) zarządzanie kryzysem związanym z zagrożeniem epizootycznym na terenie objętym działaniem Powiatowego Inspektoratu – rozpoznawanie sytuacji, które mogą prowadzić do kryzysu i stosowanie odpowiednich środków zapobiegawczych i naprawczych;
5) aktualizacja planów gotowości zwalczania poszczególnych chorób zakaźnych zwierząt;
6) prowadzenie spraw związanych z realizacją programów zwalczania poszczególnych chorób zakaźnych zwierząt;
7) prowadzenie działań w zakresie:
a) kontroli zdrowia zwierząt przeznaczonych do rozrodu i jakości materiału biologicznego,
b) kontroli przestrzegania wymagań weterynaryjnych podczas pozyskiwania, konserwacji, obróbki, przechowywania, prowadzenia obrotu lub wykorzystywania materiału biologicznego, jak również prowadzenia punktów kopulacyjnych;
8) nadzór nad przestrzeganiem zasad identyfikacji i rejestracji zwierząt oraz wymogów wzajemnej zgodności;
9) nadzór nad przestrzeganiem przepisów z zakresu ochrony zwierząt;
10) prowadzenie rejestrów podmiotów prowadzących działalność nadzorowaną, w zakresie właściwości zespołu;
11) przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w zakresie działania zespołu;
12) rozpatrywanie skarg i wniosków, w zakresie właściwości zespołu;
13) obsługa systemów i/lub programów komputerowych dedykowanych Inspekcji Weterynaryjnej w zakresie kompetencji zespołu;
14) sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości, w zakresie kompetencji zespołu;
15) organizacja szkoleń dla urzędowych wyznaczonych lekarzy weterynarii;
16) współpraca z organami Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Wojskowej Inspekcji Weterynaryjnej, Inspekcji Handlowej, Inspekcji Transportu Drogowego, Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, Inspekcji Farmaceutycznej, Inspekcji Ochrony Środowiska, ze Służbą Celną, jednostkami samorządu terytorialnego, organami samorządu lekarsko-weterynaryjnego, Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Polskim Związkiem Łowieckim, Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego, Policją, Państwową Strażą Pożarną i innymi służbami w zakresie właściwości zespołu;
17) tworzenie, we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Powiatowego Inspektoratu, planów jakościowych, ilościowych i finansowych stanowiących część planów Powiatowego Inspektoratu.

§ 16. Do zakresu działania Zespołu ds. bezpieczeństwa żywności należy prowadzenie spraw wynikających z przepisów prawa żywnościowego, a w szczególności:
1) prowadzenie działań w zakresie:
a) badania zwierząt rzeźnych i produktów pochodzenia zwierzęcego,
b) bezpieczeństwa produktów pochodzenia zwierzęcego przeznaczonych do spożycia przez ludzi, w tym ocenia wymagań weterynaryjnych przy ich produkcji, wprowadzaniu na rynek oraz wywozie;
1) informowanie o ryzyku w celu zapewnienia wysokiego poziomu ochrony zdrowia i życia ludzi oraz zwierząt;
2) zarządzanie kryzysem związanym z zagrożeniem bezpieczeństwa żywności pochodzenia zwierzęcego na terenie objętym działaniem Powiatowego Inspektoratu – rozpoznawanie sytuacji, które mogą prowadzić do kryzysu i stosowanie odpowiednich środków zapobiegawczych i naprawczych;
3) prowadzenie rejestrów podmiotów prowadzących działalność nadzorowaną, w zakresie właściwości zespołu;
4) realizacja programu badań kontrolnych obecności substancji niedozwolonych oraz pozostałości chemicznych, biologicznych i produktów leczniczych, skażeń promieniotwórczych u zwierząt i w żywności pochodzenia zwierzęcego;
5) prowadzenie postępowań związanych z wykryciem substancji niedozwolonych, niepożądanych, zabronionych, pozostałości chemicznych, biologicznych, produktów leczniczych i skażeń promieniotwórczych oraz zanieczyszczeń mikrobiologicznych w tkankach lub narządach zwierząt, produktach pochodzenia zwierzęcego, w wodzie przeznaczonej do pojenia zwierząt;
6) prowadzenie spraw dotyczących świadectw eksportowych dla produktów pochodzenia zwierzęcego przeznaczonych do spożycia przez ludzi;
7) przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w zakresie działania zespołu;
8) rozpatrywanie skarg i wniosków, w zakresie właściwości zespołu;
9) obsługa programów komputerowych dedykowanych Inspekcji Weterynaryjnej w zakresie kompetencji zespołu;
10) nadzór merytoryczny w zakresie systemu zarządzania spełniającego wymagania normy PN-EN ISO/IEC 17025 nad badaniami wykonywanymi w pracowniach badania mięsa na obecność włośni – Terenowych Pracowniach Wytrawiania;
11) sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości w zakresie kompetencji zespołu;
12) organizacja szkoleń dla wyznaczonych urzędowych lekarzy weterynarii;
13) współpraca z organami Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Wojskowej Inspekcji Weterynaryjnej, Inspekcji Handlowej, Inspekcji Transportu Drogowego, Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, Inspekcji Farmaceutycznej, Inspekcji Ochrony Środowiska, ze Służbą Celną, jednostkami samorządu terytorialnego, organami samorządu lekarsko-weterynaryjnego, Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Polskim Związkiem Łowieckim, Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego, Policją, Państwową Strażą Pożarną i innymi służbami w zakresie właściwości zespołu;
14) tworzenie, we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Powiatowego Inspektoratu, planów jakościowych, ilościowych i finansowych stanowiących część planów Powiatowego Inspektoratu

§ 17. 1. Do zakresu działania Zespołu ds. pasz i utylizacji należy w szczególności:
1) ustalanie ogólnych kierunków działań, szczegółowych zasad postępowania oraz realizacja tych zadań;
2) realizacja Rocznego Planu Urzędowej Kontroli Pasz;
3) zarządzanie oraz informowanie o ryzyku w celu zapewnienia;
4) zarządzanie kryzysem związanym z zagrożeniem bezpieczeństwa pasz oraz ochrony zdrowia i życia ludzi i zwierząt;
5) sprawowanie nadzoru nad wytwarzaniem i obrotem pasz leczniczych;

§ 18. 1. Do zakresu działania Zespołu ds. finansowo – księgowych należy w szczególności:
1) opracowywanie materiałów do projektu planu finansowego, planu finansowego, harmonogramów realizacji dochodów i wydatków;
2) prowadzenie rachunkowości jednostki;
3) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
4) obsługa Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa TREZOR;
7) dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych oraz zgodności ich z planem finansowym;
8) sporządzanie w terminie sprawozdań z wykonania procesów gromadzenia środków publicznych i ich rozdysponowania oraz wykazywanie w tych sprawozdaniach danych zgodnych
z danymi wynikającymi z ewidencji księgowej;
9) opracowywanie okresowych analiz i ocen z wykonania planu finansowego Powiatowego Inspektoratu, przygotowywanie planów i analiz gospodarki finansowej Powiatowego Inspektoratu oraz dokonywanie kalkulacji kosztów wykonywanych zadań przez Powiatowy Inspektorat;
10) sporządzanie sprawozdawczości finansowej, budżetowej oraz inne określone w odrębnych przepisach dokonywanie kalkulacji kosztów wykonywanych zadań przez Powiatowy Inspektorat;
11) monitorowanie i egzekwowanie realizacji dochodów budżetowych;
12) prowadzenie płatności Powiatowego Inspektoratu w systemie Bankowości Elektronicznej „enbepe”;
13) prowadzenie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
14) naliczanie wynagrodzeń, wydawanie zaświadczeń o wynagrodzeniach, ustalanie podstawy do emerytury lub renty, rozliczanie podatku dochodowego pracowników oraz sporządzanie wymaganych w tym zakresie deklaracji i sprawozdań;
15) bieżąca analiza poniesionych wydatków z rozdziału zwalczania chorób zakaźnych zwierząt oraz badania monitoringowe pozostałości chemicznych, biologicznych w tkankach zwierząt
i produktach pochodzenia zwierzęcego, rozliczenia kosztów z podziałem na choroby.
16) prowadzenie rejestru dokumentów finansowych wpływających do Zespołu i terminowe ich regulowanie;
17) sporządzanie sprawozdań statystycznych w zakresie właściwości zespołu;
15) prowadzenie spraw z zakresu administracji Powiatowego Inspektoratu, a w szczególności :
a) prowadzenie obsługi biurowej Powiatowego Lekarza Weterynarii, w tym również prowadzenie
centralnych rejestrów wynikających z przepisów prawa oraz wykonywanie czynności
kancelaryjnych zgodnie z instrukcją kancelaryjną;
b) prowadzenie gospodarki majątkiem Powiatowego Inspektoratu, polegające na przyjmowaniu i ewidencjonowaniu majątku Powiatowego Inspektoratu, a następnie przekazaniu tego majątku do korzystania właściwym osobom lub komórkom organizacyjnym, podejmowanie czynności w zakresie wyposażenia pomieszczeń Powiatowego Inspektoratu w sprzęt, urządzenia techniczne i materiały biurowe oraz utrzymanie ich we właściwym stanie technicznym;
c) prowadzenie spraw związanych z nawiązywaniem, trwaniem i ustaniem stosunku pracy członków korpusu służby cywilnej i pozostałych pracowników Powiatowego Inspektoratu, a także wyznaczonych urzędowych lekarzy weterynarii podległych bezpośrednio Powiatowemu Lekarzowi Weterynarii ;
d) koordynowanie sporządzania ocen okresowych pracowników;
e) prowadzenie ewidencji delegacji krajowych i zagranicznych;
f) wprowadzanie i bieżąca aktualizacja danych nowozatrudnionych i zatrudnionych pracowników Powiatowego Inspektoratu;
g) zapewnienie ochrony danych osobowych w zakresie działalności stanowiska;
h) prowadzenie spraw socjalnych osób uprawnionych;
i) prowadzenie archiwum zakładowego, zapewnienie właściwego przyjęcia akt do archiwum, przechowywanie akt, udostępnianie ich, jak również uzgadnianie z Archiwum Państwowym terminów i zakresu brakowania akt;
j) zapewnienie przestrzegania w Powiatowym Inspektoracie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.                                                                                                              2. Główny księgowy odpowiada w szczególności za przestrzeganie przepisów zawartych w ustawie o finansach publicznych i w ustawie o rachunkowości oraz za realizację następujących zadań w zakresie gospodarki finansowej Powiatowego Inspektoratu i w zakresie rachunkowości:
1) prowadzenie rachunkowości jednostki, która obejmuje:
a) przyjęte zasady rachunkowości,
b) prowadzenie, na podstawie dowodów księgowych, ksiąg rachunkowych ujmujących zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym,
c) ustalanie lub sprawdzanie drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów;
d) wycenę aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego,
e) terminowe sporządzanie sprawozdań finansowych, budżetowych lub innych sprawozdań określonych w odrębnych przepisach oraz wykazywanie w tych sprawozdaniach danych zgodnych z danymi wynikającymi z ewidencji księgowej,
f) gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz pozostałej dokumentacji przewidzianej ustawą;
2) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
3) dokonywanie wstępnej kontroli:
a) zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
b) kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych
i finansowych;
4) przygotowywanie planów finansowych, innych planów i analiz gospodarki finansowej Powiatowego Inspektoratu.

§ 19. Do zakresu działania samodzielnego stanowiska ds. obsługi prawnej należą zadania związane z obsługą prawną Powiatowego Inspektoratu, a w szczególności:
1) udzielanie opinii prawnych pisemnych, konsultacji i porad prawnych ustnych;
2) reprezentowanie Powiatowego Lekarza Weterynarii przed sądami administracyjnymi i sądami powszechnymi;
3) opiniowanie i parafowanie umów, a także aktów normatywnych Powiatowego Lekarza Weterynarii, pism i innych dokumentów powodujących skutki prawne dla Powiatowego Inspektoratu, w zakresie ich zgodności z prawem;
4) opiniowanie i parafowanie projektów decyzji administracyjnych.

§ 20. Do zakresu działania Pracowni badania mięsa na obecność włośni, będącej Powiatowym Oddziałem Badania w kierunku włośni Zakładu Higieny Weterynaryjnej w Katowicach, należy w szczególności :
1) wykonywanie badań zgodnie z wymogami obowiązujących norm, rozporządzeń, Instrukcji Głównego Lekarza Weterynarii oraz sprawdzonych procedur badawczych;
2) utrzymanie i potwierdzanie kompetencji do wykonywania badań oraz uzyskania pewności, że badania te są na odpowiednio wysokim poziomie jakościowym;
3) przekazywanie klientom wiarygodnych, rzetelnych i użytecznych wyników badań;
4) stosowanie walidowanych metodyk badawczych;
5) prowadzenie zewnętrznej i wewnętrznej kontroli jakości badań oraz szkolenie oraz udział w badaniu biegłości personelu Terenowych Punktów Wytrawiania;
6) zapewnienie właściwych warunków środowiskowo-lokalowych dla Terenowych Punktów Wytrawiania;
7) realizacja polityki jakości oraz celów ogólnych systemu zarządzania w tym w Terenowych Punktach Wytrawiania.
2. Zarówno Pracownia badania mięsa na obecność włości, jak i podległe jej Terenowe Punkty Wytrawiania, pod względem funkcjonowania systemu zarządzania jakością podlegają kierownikowi Zakładu Higieny Weterynaryjnej Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii w Katowicach.

ROZDZIAŁ VII
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 21. 1. Traci moc Regulamin Organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Będzinie z dnia 13 maja 2011 roku.
2. Regulamin wchodzi w życie z dniem uzgodnienia przez Śląskiego Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii w Katowicach.

Będzin, dnia 04 stycznia 2016 r.


ustalił:
Powiatowy Lekarz Weterynarii w Będzinie

w uzgodnieniu z:

Śląskim Wojewódzkim Lekarzem Weterynarii w Katowicach



Opublikował: Andrzej Bernacki
Publikacja dnia: 25.05.2016
Podpisał: Renata Kamińska
Dokument z dnia: 21.09.2010
Dokument oglądany razy: 4 725